BANGKOK BABY!

Nu är vi i Bangkok gott folk och jesus amalia vilken stad. Det där med ”lost in Bangkok” förstår jag, hur lyckas man navigera? Igår bodde vi på ett hotell i närheten av där bussen släppte av oss men idag har vi förflyttat oss närmade Bangkoks populäraste gata Khao San Road, vår slutdestination på den här resan. Alla budget-hotell vi kollat på hittills har vart skitsunkiga och tomma på folk men detta verkar tack och lov bra. Madrassen är lika hård som golvet men annars finns inget att klaga på, här ligger förhoppningsvis inga thailänska h**** och stönar kl 07.00 på morgonen… Khao San Road, här finns typ allt man vill ha! Gatorna är proppfulla med små kläd-/smycke-/massage-/mat-/smoothie-/tatuering-/ dvd-stånd att man blir tokig. Har gått gatan upp och ner idag och har redan lyckats slösa mer än vad jag hade tänkt mig.. La upp en ”budget”, mer riktmål, innan vi kom hit för att inte slösa allt för mycket eftersom vi inte har plats i väskorna, men den lyckades jag rubba redan första dagen. Får ha på mig mer kläder på planet helt enkelt! Imorgon har vi planer på att åka till MBK- köpcentret och efter det tror jag shoppinghysterin har lagt sig. Ska försöka hinna med att hitta någon nattmarknad/ helgmarknad innan vi åker hem också. Får kolla runt bland turistinformationen ifall vi hittar något intressant! Tar och skriver/lägger ut lite mer bilder imorgon, nu ska vi ut igen och leta efter smaskig street-food! Whooopa

 

_


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0