8 DAGAR KVAR AV SOL OCH BAD!

Idag har vi vår sista dag här i UNDERBARA SUPERBRAIGA KOH LIPE! Vi kommer verkligen sakna allt som har med dom här dagarna att göra, allt har vart så jävla skönt och ön är så faktastiskt vacker att det är svårt att förstå. Det kristallblåa vattnet, den kritvita stranden, vår söta bungalow, den mysiga lilla staden och bara känslan av att vara på semester, ligga och lata sig & inte behöva tänka på någonting annat än vad vi ska äta för gott under dagen.. DET kommer jag sakna! Om vi får chansen att resa igen skulle det inte förvåna mig om vi "råkar hamna" här igen. Det ultimata ö-livet är fantastiskt! Nu har vi bara 8 dagar kvar att njuta utav med sol och bad i Koh Tao innan vi drar vidare till storstadslivet i Bangkok. Hoppas på att det är lika härligt i Koh Tao men det tvivlar jag inte på, har bara hört/läst positiva saker om ön. Vill njuta för fullt av våra sista solsemseterdagar och riktigt mättas av den stekheta solen innan vi drar hem till snökaoset (för snökaos måste det vara när vi kommer hem, annars är det ingen riktig jul). Ska bättra på min bränna så gott som jag kan och riktigt skryta med det när jag kommer hem till er blekfisar. Det finns inget solarium i världen som kan uppnå denna ultimata solkyssta, vackra bränna som min kropp nu är klädd i så ni kan sluta ligga och fisa på meddo, spara era pengar till något vettigt istället. Huae huae huae huae!

Nu blir det grillad kyckling med potatis & salladsbuffé. Efterrätt, ROTI!


Kommentarer
Postat av: Judith

Du kommer älska koh tao! var där i ca 2 månader när jag reste runt.:) Ön är väldigt in riktad på dykning, om ni vill testa på något riktigt tuft ( och fall plånboken tilllåter det ) så ska ni testa freediving. Apnea Total Freediving heter stället, Monica som äger stället är en underbar och go person. Så de är ett litet tips. Ön är inte så stor så ett tips är att hyra en moppe när ni är där och köra runt med. Om ni inte har hittat något ställe att bo på än så tycker ja att ni ska välja stranden som ligger ca 10 min taxi färd från piren som ni anländer till, har nu fått hjärn släpp och kommer inte ihåg va den stranden heter, men de finns typ bara 2 "stora" stränder ( står alltid "stora" tuk tuk vid piren och kör er dit för en billig peng) De är lätt att gå mellan de två stora stränderna längs med vattnet. men de är inget att rekommendera när ni har tunga säckar på ryggen. Bara lite små tips från mig, är det något du lurar på om koh tao så hör mer än gärna av dig! jag hjälper er :)

2011-12-07 @ 00:48:20
Postat av: Viktoria

Hej, va kul att du skriver här! Jättebra, ska kolla på det med freediving. Har funderat på det faktiskt! Tack för tipsen, hör av mig om det är något :) Kram på dig

2011-12-07 @ 16:49:52
Postat av: Judith

Följer med och läser allt ni gör på er resa vöttu :) och drömmer tillbaka till min resa jag gjorde :D

2011-12-07 @ 23:55:03
Postat av: Viktoria

Kul kul!! Du får berätta om den nästa gång vi ses, hade vart jättekul att höra!

2011-12-11 @ 16:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0