Första dagen i Hanoi!

Jävlar i mig vad vi har shoppat idag, har säkert gjort slut på 1,5 miljon, bokstavligt talat! Fastän det är i dong och inte svenska kronor känns det fortfarande som att jag gjort slut på alla mina pengar. 1,5 miljon dong är "bara" 500 svenska kronor så jag har ingen anledning att gråta med tanke på hur mycket jag fått för det. Skor, smycken, småpill, halsduk, mat, nagellack, presenter hit och presenter dit. Men eftersom vi har vant oss med dong har vi på sätt och vis förblindat oss i dom höga sedlarna. 100 000 dong, vilket är ca 35 kronor, känns ibland som 350 kronor. Ibland blir man lite dumsnål och försöker pruta ner något från 60 000 dong till 40 000 dong fastän det bara är 7 kronors skillnad. Bra ibland, dåligt ibland. Iallafall, Hanoi måste man absolut besöka om man är i Vietnam. Det här är mekka för shoppaholics! Till och med Anton är lite nöjd över dagen, inte helt och hållet givetvis för vi har mest gått i Viktorias affärer, men även han har slösat pengar idag! Staden har verkligen gett ett bra första intryck. Mysiga gator och massa små affärer överallt. BRA varierad shopping till billigt billigt pris! Vi bor i backpackerområdet Old Quarter på gatan Ma Mai och det är den bästa delen att bo i enligt oss. Det är liksom så centralt det behöver bli och allt ligger iprincip inom 10 minuters avstånd. Imorgon skriver jag lite mer om vad som finns att göra och vad våra planer blir dom kommande dagarna. Nu väntar våra mjuka härliga sängar på oss efter en hård lång dag i Hanoi.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0