Package delivery to Sweden!

Kom precis tillbaka efter att ha varit på postkontoret. Nu har vi skickat hem ett stort paket på 12 kg som förhoppningsvis kommer hem till Sverige om 2-3-4 månader. Vi valde att skicka hem det med båt eftersom det är mindre än hälften så billigt som med flyg. För våra 12 kg betala vi ca 800 000 dong vilket motsvarar ca 300 kr, väldigt bra! Nackdelarna är då att det tar längre tid att skicka hem med båt plus att det alltid finns en risk att vi aldrig ser paketet mer igen. Satt noga igår kväll och bestämde mig för vilka kläder jag skulle skicka hem. Gav dom en liten hejdåpuss och bad en bön över att dom skulle komma fram säkert. Så nu är det bara att vänta, någon gång i februari borde det dyka upp. Hjälp oss hålla tummarna!! Planerna för idag är att hitta en ny restaurang med spännande meny (pizza..) och efter det fortsätta där vi avsluta igår på nattmarknaden. Hann inte ens halvvägs igår innan dom stängde kalaset. Blev gött frustrerad när dom börja packa ihop, "Are you ALREADY closing??". Jag trodde klockan var runt 21 när den i själva verket var 23.30 så idag går vi dit lite tidigare! Ska kolla upp vad marknaden heter senare ifall någon är intresserad. Imorgon kommer dagen se ut som den gjort idag, kommer strosa omkring bland alla smågator och butiker och slösa pengar. Vi funderar också på att gå på en water puppet show eftersom det nästan är ett måste om man är i Hanoi. Mer har vi inte planerat för tillfället så vi uppdaterar mer imorgon!

Här är lite saker som jag köpt till mig själv, alla andra grejer är presenter så dom kan jag inte visa.. Hihi!

Kommentarer
Postat av: Daddy

Viktigt att de som får presenter (företrädelsevis textilier)fryser/tvättar dem så ev fripassagerare dör (vägglöss mm).

2011-11-21 @ 11:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0