MOPPERACE!!

Igår bockade vi av ett utav våra "måsten i vietnam", nämligen köra moppe! Det måste man absolut göra om man får chansen att åka där det inte finns mycket trafik. Phu Quoc är idealiskt för detta..! Syftet med vår lilla moppetur var att utforska den sydöstra sidan av ön, närmare bestämt Bai Sao, och leta efter boende (vi bor strax under Doung Dong). Bai Sao Beach är enligt befolkningen den vackraste platsen på ön och det är dit alla vietnamesiska bröllopspar och européer åker för att semestra. Att det är vacker håller jag med om, men det var inte mycket att skryta med för oss som vart i vackra fiji. Hur som helst var det värt att besöka, vi kommer inte bo där med tanke på priserna men vi kommer definitivt ta en dagstur dit igen. Bara mopperesan dit är värt det, ca 45 min enkel väg på en skruttig moppe. Grymmmt! Idag har hela gruppen utom jag legat och göttat sig på stranden. Jag har lite feber så jag har spenderat hela dagen i sängen med ett pringelsrör i ena handen och en fjärrkontroll i andra. Så jävla tråkigt att missa en dag som denna när havet är helt spegelblankt och det är klarblå himmel, men alla dagar kan inte vara bra dagar. Hellre vara sjuk när det inte händer något än att det händer något och man är sjuk.... He he he.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Underbart att se er!

Ta vara på varandra :)

Kramar i massor

2011-11-11 @ 12:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0