Första dagen i Koh Chang!

Nu har vi hittat internet igen. Stötte på ett problem det första vi gjorde när vi anlände till den thailänska flygplatsen, uttagen... Hitta ingen kontakt som passa våra sladdar! Hade ingen aning om att det var annrolunda uttag här. Vi tror det är annorlunda iallafall, hittils har vi bara hittat ett ställe där det finns uttag till oss och det är här på hotellet. Har därför inte kunnat ladda datorn eller mobilen så förlåt mamma om du försökt ringa till mig. Anna, har bebisen "glidit ut" än? :) Har vart utan mobil och dator i 2 dagar nu, mycket kan ha hänt under den tiden. Iallafall nu befinner vi oss på härliga Koh Chang, Thailand. På flygplatsen gick det jättesmidigt att hitta skjutsen till Koh Chang. Det kosta oss 800 bath /person (200 kr) att åka minibuss dit & färja + likadan resa tillbaka till Bangkok. Riktigt nice! Bussresan till färjan var liknande balder på liseberg, det gick exakt lika fort och guppa lika mycket. Vi båda var lite småförkylda och dimmiga i huvudet redan innan och karusellåket fick oss inte att må bättre direkt. Eftersom vi inte visste innan vart vi skulle fråga vi chaffuören om han visste något budget ställe och då tog han oss hit till Siam Hut, ligger på Siam Beach. Kan inte säga att första intrycket av Koh Chang vart bra eftersom vi hamna på det här stället. Fick en nära döden upplevelse igår när jag kom i kontakt med en kackerlacka. Till en början fanns det 2 kackerlackor i rummet, den ena smet ner i avloppet och den andra lät vi vara under tiden vi åt. När vi kom tillbaka hitta vi den inte och tänkte inte mer på det. Jag var sugen på chips och tog upp min påse och ser då denna hemskhet sitta och snaska på mina chips. Redan då var jag halvägs ute på vägen för att hitta taxi tillbaka till färjan. Men det bättra sig. Vi sov gott och vakna upp till strålande sol och vacker strand. Dock stannar vi inte mer än 1 natt till tror jag, stället är ganska sunkigt + det är typ nudist och pundarstranden vi hamnat på så vi får inte den rätta semesterkänslan. Vi är inte nudister vi är inte knarkare, vi passar inte in helt enkelt. Maten är tack och lov riktigt god, hade den också vart skit hade vi dratt med en gång. Alla säger ju att thailänsk mat är himmelsk och det kan vi numera hålla med om! Imorgon förflyttar vi oss antagligen längre ner till Lonley Beach eller upp till White Sand Beach, har inte bestämt oss än. Men på Koh Chang stannar vi i 8-9 dagar till innan vi åker till Koh Lipe, så vet ni läget. Imorgon kommerförhoppningsvis lite härliga beachbilder, vi vet att ni älskar dom!!

 

 

Föresten! Jag fyllde ut "Hanoi vs. Ho Chi Minh" texten istället för att göra ett nytt inlägg. Hann aldrig skriva klart!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0