Mekong Deltat - BildBOMB!!!

Här kommer lite bilder från resan till Vietnam och första dagarna där.. Första bilderna är från Seoul och våran unika sovplats. Resten av bilderna är i princip från andra dagen i vietnam när vi tog en guidad dagstur till mekong deltat. En jävligt ball dag rakt igenom. Påväg ut till deltat stanna vi vid en fabrik där handikappade (skadade efter kriget) arbetade med att göra vackra tavlor och keramikprylar. Känndes konstigt att gå omkring och kolla på när dom arbeta, som om arbetande handikappade är underhållning? Det jag tyckte var underhållande var att se hur fantastiskka grejer dom gjorde, inte när dom arbeta. Men det var en upplevelse i sig, hade gärna köpt med mig en tavla om jag hade kunnat... Väl framme vid deltat tog vi en båt ut till "Unicorn Island". Där stanna vi vid olika ställen som erbjöd olika aktiviteter, man fick bland annat se när dom gjorde kokosnötsgodis och jordnötsgodis. Man fick smaka på vietnamesiskt te och honungswhiskey om man ville (honunsgwhistey smaksatt med 20 döda ormar och en död kråka). Den smakupplevelsen valde vi att avstå.. Det fanns också små sovenirstånd och restauranger som servera kyckling med smak av hund. Jag tror att det var hund.. Det sista påväg tillbaka åkte vi igenom deltats små kanaler till båten som tog oss hem. Det var i princip vad dagen innehöll, inte jättemycket men värt 50 kr...


'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0