Halva min helt fulla väska

Idag har vi haft en dag off-sun. Det regna och åska som fan hela natten och det vädret har hållt i sig under dagen. Moln och blåsigt men fortfarande varmt och skönt. Doug började sin dykarkurs idag så vi tog en långpromenad längstmed stranden strax innan han sluta för att möta upp han efter lektionen. Efteråt tog vi en rundtur genom staden, vilket till en början inte hade mycket att erbjuda, men tillslut fastna vi i ett asballt second hand tält i nästan 2 timmar. Jag lovar, jag hade nästan kunnat köpa allt. Dom första 4 tröjorna jag hitta slutade det med att jag köpte. En jacka, en kavaj-jacka, en stickad kofta och 3 dragkedjetröjor för 300 000 Dong.... = 100 kr.... DET kallar jag fynd! Kläder som bara skriker Viktoria, det kommer ta upp halva min redan fulla väska men det är det värt. Alannah var inte sämre hon, hon fick med sig en stor påse kläder också. Det första jag ska göra när vi kommer till Hanoi är och skicka hem ett stort paket. Alla kläder från Nya Zeeland är totalt onödiga, hårfönen har jag knappt använt, mina joggingskor kommer jag absolut inte använda och kläderna jag köpte nu kommer jag inte använda, allt åker hem. Vi har liksom en månad kvar att köpa grejer, julklappar, presenter till oss själva, sovenirer. Jag kommer behöva plats! Vietnam har för övrigt vart perfekt nu inför jul. Jag har i princip köpt alla julklappar redan så jag slipper lyckligtvis julklappsstressa när jag kommer hem. Billigt, mycket och alldeles perfekt! Nu ska vi mysa ner oss i sängen och kolla på TV, det är inte ofta vi kollat på tv nu under resan så det ska bli underhållande. Imorgon hoppas vi på bättre väder så vi kan sola och bada, ska ta en lång vietnamesisk massage också och köpa färsk annanas från fruktdamen.

Living the life, Phu Quoc <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0