"GREAT OCEAN ROAD" DEL2

I måndags åkte vi längstmed Great Ocean Road, en riktig maffig upplevelse! Sjukt vackra vyer, precis sånt man ser på internet och aldrig tror att man kommer uppleva i verkligheten. Men i måndags fick vi uppleva det i verkligheten och jävlar va grymt det var! Vi åkte en guidad tur tillsammans med 12 st andra, typ 7 asiater och 3 tyskar. (Hela Melbourne city är för övrigt täckt med asiater. Vi har sett det nu efteråt att på alla bilder vi har tagit i centrum finns det nästan bara asiater, det ser ut som vi redan är i vietnam..) Det var lite samma feeling under denna resan. Vädret var hur fint som helst, vi pricka in precis rätt dag för sol. Vinden var dock lite småkylig men när solen låg på var det nog 17 grader. Hela resan tog 13 timmar, vi börja vid den kända surfingstranden Bells Beach och sluta 330 km därifrån i en tropisk regnskog i Otways. Allt däremellan var guld värt, spännande och riktigt riktigt vackert.





































































Allt kan ju inte vara bra... vi hade otur med medresenärerna. Vi åkte med 3 superduper pigga tyskar, käcka
backpackers som mer än allt annat i världen ville skaffa nya vänner. Dom satt och snacka konstant hela bussresan så man knappt hörde guiden. En utav dom var jag seriöst nära på att mörda, ursäkta. Efter varje stopp bytte han plats till just dom platserna runtom oss och vart han än satt glodde han ta mig fan mer på oss än på utsikten. Det var 10 timmar konstant vacker utsikt, men på något sätt lyckades han kolla åt vårat håll 8 utav dom timmarna. Tillslut öppnade han fönstret eftersom han såg att jag frös, just för att jag skulle prata med honom. Innan jag ens hann öppna munnen fråga han massa grejer. Vi orka absolut inte sitta och prata med honom så han fick korta och opersonliga svar. Vi var helt enkelt inte rätt "vänner" för han......

Kommentarer
Postat av: fry

haha helt sjukt att hanne satt på samma sten för mindre än ett år sen!:) fina kort!

2011-09-14 @ 17:49:08
Postat av: Viktoria

Jag vet, grymt! :)

2011-09-26 @ 12:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0