River Valley

 

River Valley, jag måste tillbaka!! På ett eller annat sätt ska jag tillbaka. Det stället var helt klart det bästa stället hittills. När man tänker på Nya Zeeland tänker man direkt på vacker natur och kiwifåglar typ… DÄR fanns definitivt den vackra naturen man tänker på, vilket smultronställe! Mitt bland alla höga, fårfyllda kullar låg två stora stugor precis brevid vattnet. Hela området var liksom omringat av stora vackra ”sagan om ringen kullar” och tillsammans med floden blev stället det grymmaste på hela resan. Om vi hade vetat hur fint och skönt det var innan hade vi definitivt stannat mer än en dag (ett tips till dig som läser om du ska göra kiwi experience.. ). Alla hus gick i lantlig gammeldags stil, precis som ett hus mitt i skogen ska se ut. Öppen brasa, tjocka träbalkar och bara massa vildmarks-folk . Vi har rest runt i en buss i 16 dagar nu, hoppat av hoppat på och gjort saker hit och dit så det var ta mig fan en befrielse att komma till River Valley. Stort, lugnt och vackert! Eftersom vi inte hade några aktiviteter inbokade så tog vi en långpromenad på andra sidan aragon-floden (yes, floden i sagan om ringen) och lagade en stormiddag tillsammans med våra nya brittiska vänner under kvällen. Eftersom pajen här smakar kattskit var vi tvungna att visa hur en riktig paj smaka, en SVENSK paj! Morgonen efter låg typ alla och sola vid vattnet och sög in det allra sisa lugnet innan bussen drog vidare till storstan Wellington. I Wellington hade vi inte speciellt mycket tid till att gå omkring eftersom vi kom fram sent på kvällen och åkte tidigt tidigt på morgonen. Men vi fick ändå intrycket av att det var en väldigt fin stad, mycket rörelse och mycket att göra. Hade nog kunnat stanna en dag extra där också. Igår tog vi färjan över till Nelson, var tvungna att sitta i bussen vid 7.00 för att hinna med incheckning m.m. Sen väntade en 4 timmar lång resa över till sydön. Betalade 55 NZD/st för biljetterna vilket motsvarar ca 300 kr/st. Inga roliga pengar för halvfattiga backpackers som ändå sov bort hela resan… Men men, lyckligtvis hade vi turen att få bra väder så det var positivt. Nelson är tydligen den staden i Nya Zeeland med flest soltimmar om året. Plus i kanten! En jääävligt bra ”Cotton on”-butik hade dom också. Halva kiwi-bussen sprang omkring som gamar med 14 galgar på varje arm, både tjejer och killar. Själv köpte jag två nya tröjor och ett nytt nagellack för 8 $/ 45 kr. Välspenderade pengar! Under kvällen lagade vi återigen mat tillsammans med våra brittiska vänner Alannah och Doug, denna gången lagade jag min kyckling och ris a la speciale! Tyvärr lämnade vi kvar Alannah och Doug i Nelson, dom skulle stanna kvar och campa i 3 dagar och vi har dessvärre inte tid att stanna någonstans med vårat tajta schema… Förhoppningsvis träffas vi igen i Queenstown om några dagar, annars skulle vi försöka träffas senare i Vietnam eller Thailand. Nu befinner vi oss alltså på sydön, i en stad som heter Westport. Ingen direkt spännande stad men ett väldigt mysigt hostel. Liknande hostlet i River Valley faktiskt. Dock är min säng fulllllll med mörka små hår så jag var tvungen att be om nya lakan. Det är fan policy att tvätta efter vare gäst, jag vet att dom inte följer det speciellt bra men detta tar fan priset. Hur kan man låta ett hårigt lakan ligga kvar?? Dumme fan! Nu under kvällen ska jag byta lakan, prio 1, sen ska vi promenera ner till puben för att kolla på när Nya Zeeland spöar skiten ur Frankrike OCH GÖR SIN GRYMMA HAKA-DANS och dricka bärs. Ha en bra dag!

 

(Anton hälsar hejdå från skype, internet tog slut. Han hälsar också att ni är de vackraste människorna i hela världen och att han älskar er jättemycket. När han kommer hem ska ni få en bamse bamse kram!!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0