Dag 3 på kiwiexperience

Hej igen! Nu är vi i Rotorua, den äggfis-luktande staden (luktar röööövdåligt). Ikväll händer inte speciellt mycket, alla andra förutom vi ska besöka en mauri-by. Vi känner inte riktigt att våra pengar räcker till detta så vi stannar på hostlet och skypar istället, fett värt! Igår var vi i Waitomo. Fick för första gången sedan Australien sova i vårt EGNA rum (känns som att det var 2 månader sedan vi var i australien). Har hittills sovit med 8 andra varje natt så det var väldigt skönt att ha ett eget rum så man slapp tänka på när dom andra ville släcka, när dom trillar in aspackade kl 03, gnisslar sängen, fjärtar eller snarkar väldigt väldigt högt…. Gårdagens middag/kvällsmat blev spagetti a la skinka y la ketchup. Som på restaurang nästan fast 30 dollar billigare! Har kunnat använda köket utan diska det 3 gånger innan, skönt!! Detta var väl det bästa hostlet hittills om man ser på renheten och planlösningen. Ett fräscht kök med RENA redskap, städade rum och enkla rymliga lokaler. Kiwipackers i Waitomo alltså för er som har vägarna förbi! Gårdagens aktivitet var Black Water Rafting. Den vi gjorde kallades ”Black Abyss”, en 5 timmar lång adrenalinkick. Och ja, det stämde! Om det inte var något moment man fick adrenalinkicken ifrån var det ta mig fan det 8 gradiga KALLA vattnet… Det här mina vänner, det här måste man göra om man åker till Nya Zeeland. Det var en sjukt mäktig känsla! Lite surrealistiskt på ett sätt, från att ena sekunden stå på ljus fastmark till att andra befinna sig nere i en kolsvart kall grotta. Men shit vilken häftig miljö, väggarna och vattnet och för att inte glömma alla coola lysmaskar! Vi gjorde ett moment när alla flöt i ett led på gummiringar och kolla upp i taket på alla tusentals lysmaskar, riktigt riktigt ballt. Det sista vi gjorde var att klättra upp för två vattenfall, det var också en jävligt häftig känsla med allt vatten forsandes runtomkring dig. Allt där emellan var på samma nivå och absolut lika coolt. Anyway, wort every cent!

 

I fredags på väg upp till Waitomo stanna vi till på det hittills ballaste stället!! Hot Water Beach! Det om något var en konstig känsla… När vi kom till stranden spöregna det och blåste orkan men vi tog ändå av oss skorna och sprangt ut till stranden, tur det. När vi närma oss den delen av stranden som dom heta källorna fanns krylla det av turister och avklädda lokalbor. Jag trodde knapp mina ögon när jag såg dom sitta nakna i ruskvädret och plaska i små sandhål. Att dom inte frös ihjäl! Men nej, jag förstog tillslut varför dom satt så. Om jag hade haft bikinin med mig hade jag också grävt mig ett eget hål! Det räckte med att man grävde ner tårna typ 2 cm på vissa ställen så nådde man kokhett vatten! Jag tror nog att alla var lite naiva i början och brände fötterna. En sån jävla konstig känsla! Blåsigt och kallt på överkroppen men så fort man grävde ner fötterna några decimeter stog man i ett varmt skönt vattenbad. Den stranden hade gärna fått följa med hem till trollhättan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0