Ligger och jäser i Franz Josef

Just nu ligger jag i sängen och äter chips på ett kanonfint hostel i Franz Josef. Anton är ute på promenad med några grabbar och kollar omgivningen. Jag bedömer deras respons senare ifall det är värt en kvällspromenad. Just nu känner jag bara för att ligga och jäsa i sängen. Hade tänkt lägga mig i varmvattensbassängen fast den var tyvärr stängd idag…. Igår var det full rulle minsann. Vi var i en håla någonstans mitt ute i vischan och hade den traditionella kiwi-festen. Just det stället har anordnat kiwi-fester i mer än 30 år och den gubben som äger stället hänger fortfarande med, 87 år gammal…. Då och då försvann han för en powernap men när han väl dök upp tog det fart i käften på han. Det var inte första gången han handskades med backpackers, ”i know how you fuckers works, you dirty little people”, ALLT på stället var anpassat efter fulla, dräggiga backpackers. Han är van, han har sett allt och trots det älskar han det fortfarande.. Festen i sig var väl sådär. Det är så jävla tråkigt att man inte riktigt har råd med att festa loss som man vill. Alkoholen är väl billig fast det blir inte billigt i slutändan när man räknar ihop allt. Dom pengarna mår man bara dåligt över morgonen efter… Så det blev inget hårt festande för tant viktoria och herr anton vilket var lite tråkigt. Vi fick istället nöja oss med underhållningen vi fick utav våra dygnraka medresenärer som slängde pengar hit och dit. Joel, den snubben tog priset. Temat på partyt var P och han klädde ut sig till inget annat än prostituerad.. med hans nätta kropp i den tajta klänningen, string i rumpan och  okontrollerade förhållande till alkohol blev han kvällens underhållning. Tyckte väl att det gick lite över styr när kan tog av sig tröjan och sprang omkring med sin korta kjol, nätstrumpbyxor och string och totalt jocka ner allt som kom i hans väg. Men vad säger man, det är bara en gång i livet man gör en sådan här grej och han tog verkligen tillfälle i akt och NJÖT av stunden! Själv var jag utklädd till Pamela Anderson i Baywatch, en fullpoängare, och anton var ett ”package delivery to Pamela Anderson”. Stannade till vid en 2-3-4 $ butik innan och köpte allt vi behövde, braaaa billig butik.

Sen ikväll händer det inte så mycket mer än att vi ska skypa med min härliga familj. Har köpt 24 h internet så jag ska BOMBA bloggen med bilder som jag inte hunnit lägga ut innan. Titta och njuut!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0