"Det lönar sig att vara en god människa"

Nu är vi inne på tredje dagen i Melbourne. Idag vaknade vi senare än planerat på grund av jetlagen, har inte kommit in i den australiensiska natten än.. Vi är mer trött på morgonen än på själva "natten". Efter frukosten åkte vi iväg till en pub för att äta lunch och se en match australiensisk fotboll, eller som dom kallar det här, footy. Jävligt tuff sport, stora killar med hårda muskler... Bra underhållning! Efter det gick vi en sväng i kvarteret som tydligen var det mer "alternativa och speciella" området i Melbourne, Fitzroy - Brunswich street. Den gatan är absolut något som vi rekomenderar för er kulturintresserade, eller bara allmänt intresserade. Massa grymma klädbutiker, både second hand och vanliga, och massa coola fik/ restauranger/ pubar/ andra seevärdheter. Samma sak gällde väl där med priset, det var inga snälla priser för våra plånböcker med tanke på vår resebudget... Men om jag hade kunnat hade jag lätt kunnat spendera alla pengar där! När vi sen var påväg mot bilen vände sig anton om mot mig, likblek i ansiktet och med handen på bakfickan och sa "Min plånbok är borta. Viktoria jag skojar inte, MIN PLÅNBOK ÄR BORTA!". Jag trodde givetvis inte på honom eftersom jag antog att man inte lägger plånboken i bakfickan när man är ute på stan.. Men det gjorde man visst, plånboken var borta. Resan var förstörd! Som tur var kom anton på vart den möjligtvis kunde vara, i stensoffan ett kvarter bort. Vi sprang som två idioter bort mot soffan och såg två tjejer sitta i den. Dom såg på oss att det gällde plånboken eftersom dom lyckligtvis precis innan vi kom hade hittat den och lämnat in den i butiken brevid. Snacka om tur, allting fanns kvar och resan var räddad! Deras belöning blev en stor kram av anton och ett väldigt varmt tack av oss båda! Så jaa mina vänner, där kunde resan nästan tagit slut. Dag 3! Vi hade väl löst det fast det hade iallafall vart ett jävligt pissigt nedslag. Anton tror givetvis att det har med karma att göra, "det lönar sig att vara en god människa, man får igen det när det väl krisar sig", vilket faktiskt är någorlunda sant. Innan vi åkte hem tog vi en bilrunda längstmed vattnet, fick några riktigt härliga bilder. Resten av kvällen spendera vi i huset. Jag har bloggat och grejat med bilder medans anton har legat brevid och pillat näsan. Vi tog också och ringde våra nyfikna föräldrar och berättade hur bra vi har det. Imorgon väntas ännu en grym dag tillsammans med Stefan och Louise. Vi ska iväg tidigt imorgon och klappa kängurur på ett zoo någon timma ifrån Melbourne. Så nu är det dags att lägga bort datorn ifall jag ska hinna få någon sömn, den goda människan anton ligger redan och sover!


 

 

 

 

 



 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna, Jörgen och Samuel

Hallå Hur var det nu-är det högertrafik i Australien eller har ni kört vänster trafik??

Vad skönt att det finns ärliga människor som tar hand om slarviga plånbokinnehavare eller skall vi säga plånboksslarver!.



JR

2011-09-03 @ 21:40:25
Postat av: Marika & Morgan

Phuu vilken jäkla tur att Anton fick tbx plånboken... Nu håller han nog hårt i den ;-)

Ha det så mysigt på Zoo imorgon...

Kram

2011-09-03 @ 22:15:20
Postat av: Viktoria och Anton

Anna, Jörgen & Samuel: Det är vänstertrafik, helt galet. Allt är tvärt om, till och med dörrarna på bussarna öppnar "åt fel håll".... Vi skulle aldrig köra här nere! Ja det borde finnas mer ärliga människor!



Marika & Morgan: Jaa han har allt lärt sig en läxa... Tack tack :) Kram

2011-09-04 @ 15:00:53
Postat av: Johannes

Pengar och kort känns ju ganska oviktigt. TUR att du fick tillbaka kortet på zebulba!! Ser riktigt härligt ut. Stay straight.

2011-09-04 @ 22:07:40
Postat av: Viktoria och Anton

"Oviktigt" ja... Zebulba är viktigast i världen!

2011-09-05 @ 14:51:29
Postat av: Hansfeldt

Äntligen har jga fått internet till lägenheten så nu kan jag följa eran blogg!! ser otroligt gött ut, fina bilder! :D

2011-09-09 @ 21:05:57
Postat av: Anton och Viktoria

Gött Anton! Du verkar ha det jävligt bra du också... Grattis ;) Vi kommer och hälsar på när vi kommer hem....

2011-09-10 @ 00:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0