En dag i djurens tecken

Idag efter lunch fick vi en minst sagt annorlunda överraskning. Vi satt båda inne på rummet när jag plötsligt ser en apa springa förbi precis utanför rummet. Galet exalterad kastar jag mig över mobilen för att hinna ta kort. Anton skrattar lite lätt och förklarar att det "bara är en get.." Det stog en get på gräsmattan och han trodde att jag tog fel på geten med att vara en apa(?) Men rätt hade jag! En rödryggad apa hade hittat in till huset. Vi har sett några innan längst med vägarna men det är inte så jättevanligt att dom rör sig på gatorna såhär. Sån jävla tur! En liten dejavu från förra resan när vi hade tur att se en apfamilj käka banan. Denna gången lyckades jag iallafall fånga det på film! Fick även några kort på "sten-krabban" idag samt en del andra vattendjur. Har faktiskt lyckats stöta på ytterligare ett mer sällsynt djur, en konstig typ av sjöborre. Fick fråga runt lite innan jag fick svar av en lokal fiskare som hade "sett en sån här några gånger, den är inte så vanlig", känns privilegerande att den visade upp sig för oss. Mycket djurliv här borta, man får kolla vart man trampar!

 
 
           
 
           
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0